Året som gått 2010

Jag firar in det nya året med en helt ny design.. Inte min egen men tills jag vet hur jag vill ha det så blir detta fint :)
Tänkte jag skull sammanfatta året som gått, likt de andra åren.
2010 är dock lite svårt att sammanfatta, har varit ett fantastiskt år som nybliven mamma, lägenhetsägare och föräldraledig. Men jag tror 2011 kommer bli minst lika fantastiskt!
Kommer bli mycket som handlar om Vincent, men håll till godo!

Januari:
Vi börjar året med flyttkaos. Big time! Tack vare underbara människor kommer vi iordning i lägenheten och får städat ur den gamla!! Vincent har hunnit fylla en månad. Mycket hemmamys blir det!
Jag och Annika börjar träffas lite.



Februari:
fortfarande massa hemmamys och om jag inte minns fel var vi på premiärtur på öppna förskolan.
Mångaa snöiga promenader blir det.

Vincent 8 veckor.


Mars:
Vincent har nyss blivit 3 månader och det är dags för vaccination. Vi testar babysim för första gången, KUL! En resa till Branäs gjordes i  och helgen därefter, den 21 Mars döptes Vincent och fadder blev Moster Malin och Farbror Andreas. Vincent lär sig även vända från rygg till mage.

 

April:
Vi har börjat umgås mer med Annika och Simon. Mysigt att gå promenader och prata bebis! Var på kalas för Ebba och Smilla som hunnit fylla 6 & 4 år!
Första smakisen med morotspure blev snabbt till en hel måltid.
Vincent gjorde även 4½månad gammal premiär i sin spjälsäng, gick kanonfint!




Maj:
Vädret börjar bli varmt och vi är mycket ute.
Börjar månaden med 50-årskalas och Vincent skall passas av syster. Han somnar dör men jag hämtar honom på natten efter kalaset.
Premiärgungar på Emaus och vi går på 1årskals hos Nellie :)
På sin 6månaders dag sitter Vincent helt själv och väldigt stadigt för första gången.

Juni:
Börjar månaden med att bli sjuk. Jag firar min födelsedag med feber.
vi tar en tur till ullared och handlar MASSOR!
Vi fixar iordning balkongen och grillar ute.
Midsommar firar vi i skredsvik.
Midsommardagen hittar vi Vincents första tand och hälsar samtidigt på syster i lysekil.


Juli:
Vi är ute massor i det fina vädret, solar och badar.
köpte cykelbarnstol och hittade på massor med sommaraktiviteter.
Började kika på ny vagn och föll pladask, som ni vet blev det ju senare ett köp.
I slutet av juli åker vi till Stockholm.


Augusti:
Vincent lär sig resa sig mot saker och Robin har semester så vi passar på att bara njuta. Blir även ett av de bästa köpen vi gjort, vagnen!
köpte garderob och massa annat nice :)
Alvin fyllde ett och vi var hos lisa och martin på kusinträff!




September:
Vi går på bio och livet som småbarnsförälder rullar vidare Vincent blir 10 månader 28 september.
Vagnen är kanon och vi köper även ny barnstol till vincent en begagnad tripp trapp.
Jag har även tagit kontakt med skolan och åker på möte för att diskutera starten.




Oktober:
Pluggandet börjar ta fart och för att jag ska komma in i det igen krävs det en del tid till detta.
Vincent börjar bli stor och kryper mer och mer som ett komplement till ålningen.
Vincent sover dåligt på nätterna och vi kämpar.
på en promenad i skogen mötte vi en huggorm.


November:
Skolstart närmar sig med stormsteg och världens bästa lilla kille fyller1.




December:
Jag har börjat skolan och Robin är hemma 3 dagar i veckan.
Vi har lite tid ihop och passar på att njuta av tiden.
Hälsar på på förskolan, kommer bli kanon det här.
Julen kommer fort och tyvärr blir vi sjuka på julafton men har ändå hunnit fira en gång innan.
På julafton går Vincent flera steg och kan numera gå helt själv. *stolt mamma*
Året kommer avslutas hos goda vänner och närmsta grannarna med mat och vin.




2010 var ett underbart år med många nya vänner och bekantkaper ♥.
Liten har blivit stor.
Hoppas 2011 blir minst lika bra!!
GOTT NYTT ÅR!!!!

Kommentarer
Postat av: Mickis

Kul att läsa! Kram

2011-01-03 @ 11:12:18
URL: http://siwer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!