Lördagen 27 juli

På lördagen vaknade vi inte av sol utan snarare åska. Men vi åt frukost ute för att sedan göra oss iordning för en tur till djurparken i Borås. Packade ner korv och bröd att grilla. På med regnkläder och sångbar vi redo! Väl där öste regnet verkligen ner. Men vi hade ordentligt med kläder och när vi kom till savannen sprack solen igenom. Vi kikade på massor av djur och alla barnen nöjda!! Vi tittade på säluppvisningen och Vincent pratade om den och "getingarna" ( getterna) vi sett när vi kom hem igen.

Fredagen 27 juli

På fredagen när vi vaknade lyste solen. Fast vinden fläktade lite mer än på torsdagen så var inte varmt. Vi åt frukost på altanen. Vincent satt och lekte på en plaststol och precis när vi sagt till honom ännu en fång att stolen kan välta, så välter stolen baklänges ner från altanen och Vincent gör en kullerbytta ner i leran. Oj vad rädd han blev! Stackarn! När vi städat stugan, duschat och gjort oss klara packade vi ihop oss och åkte till lager 157 i gällstad. Där var vi några timmar innan vi åkte vidare till Borås. I Borås blev det en sväng till ett utomhusbad där vi mötte upp mina systrar, mamma och pappa. På kvällen blev det grill och tjöt med släktingarna som börjat ansluta :)

Stockholm 2012 hemresa

Torsdag och dags för oss att åka hem. Jag var rädd att vakna till strålande sol och därmed en längtan att stanna kvar. Som tur var, så var det mulet så packningen gjordes och vi städade undan så gott det gick. En sista båttur till bilen, för att sedan vinka hejdå. Vi hade bokat stuga i Ulricehamn så vi styrde bilen dit och ju närmare vi kom desto vackrare blev vädret! När vi kom fram till campingen blev checkade vi in och spanade in stugan som låg precis vid vattnet. Vincent sprang ner och badade med en gång. Vattnet var alldeles ljummet, 21 grad enligt rykten. Sen grillade vi och efter tog vi en promenad för att spana in stan som låg vackert precis vid sjön.

Stockholm 2012 dag 6

Onsdag och strålande sol. 20 grader varmt redan kl 6. Vi bestämde oss för att vara kvar på ön för sol och bad! Vincent njöt av att springa som han ville och badade så han blev blå. På em åkte vi båten ut till waxholm och tittade på kastellet( en gammal Borg) för att sedan äta på waxholms hotell. En mysig utflykt med supergod mat!! :)

Stockholm 2012. Tisdag 23 Juli

Tisdagenbjöd på fint väder på morgonen men mulnade på vid lunchtid. Vi bestämde oss för att åka kommunalt till stan.

Roslagsbanan och sen t-banan till t-centralen. Vincent tyckte det var spännande och satt dom ett ljus hela tiden. Vi kikade runt lite för att sedan möta upp Tommy och äta lunch.

Efter lunch gick jag och Vincent med Tommy till NK bland annat medan Robin och Richard hyrde cyklar och utforskade stan på det sättet! Vi hänge en stund i Kungsträdgården där Vincent passade på att bada i fontänen.. Haha! Vid 17 började vi åka hemåt, t-bana, tåg, promenad och till sist båt.

Stockholm 2012. Måndag 23 Juli

Måndag, och dåligt väder. Vaknade och åt frukost i lugn och ro. Plockade undan lite och bara tog det lugnt! Vid 11-tiden bestämde vi oss för att åka till Täby centrum. Ett stort shoppingcenter. Där spenderade vi ca 3 timmar innan vi åkte hem igen.

Stockholm 2012.Söndag 22 Juli

Söndagen bjöd på värme och sol. Vi hade bestämt oss för Skansen och barnens allsång på Skansen. Vi var på Djurgården vid halv 11 och fick in genom hagzelius porten vid 11. Vi tog linbanan upp och bara det var kul tyckte Vincent. Vi tittade på lite olika hus och alla djuren! Vi kikade på nya Lill-Skansen och åt där. Kikade på allsången men Vincent var inte så intresserad så vi gick och strosade på Djurgården istället.

Stockholm 2012. Lördag 21 Juli

I lördags var killarna sugna på att köra gokart! Så vi tog det lite lugnt hemma på morgonen för att vid 11 åka mot stan och inomhusbanan. Vi körde första gången allihop medan Vincent åt glass och blev passad av de som jobbar där! De andra 2 gångerna körde killarna medan jag var med Vincent! Efter vi ätit lunch åkte vi mot ön för att spela krocket och ta det lugnt!

Stockholm 2012. Fredag 20 Juli

Vi har haft en helt ljuvlig första dag i Sthlm! Började med att vakna av solen för att sedan äta frukost ute med havsutsikt. Därefter åkte vi båt till Gröna Lund (ca 40 min) och kikade runt där. Vincent var i himmelriket och åkte massor med saker. På vägen hem somnade han sittandes i Robins knä i båten!

Full fart är nåt som passar på dagen ;-) Nu ikväll har vi grillat och lekt.

Imorn planerade grabbarna go-kart...

Älskad!

Nästan två veckor har gått sen en älskad och kär person fick somna in. Min mormor mådde inte alls bra det sista och mitt i min egen sorg känns det ändå skönt att hon slapp lida och fick somna lugnt! I veckan var det begravning och den var fin. Men det kniper till i hjärtat varje gång jag kommer på att hon inte finns bland oss längre...

När sommarvärmen kom på besök

Vi hade ljuvliga dagar när solen kikade fram! Stranden med allt vad som hör till, fika, krabbfiske och salta bad...

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!