GOODBYE 2008!

ibland är det bra att fundera över sitt liv, nyår är en sådan gång...
Året som gått, 2008:

Januari: jag får mitt efterlängtade vikariat på Skolan, levde samboliv och hade fullt upp med vardag. under denna månad blev lilla S sjuk och fick en sjukhusvistelse på nästan 2 veckor. Lisa och martin startar upp deras byggprojekt....

Februari: Det bestämdes att vår lägenhet skulle tapetseras så vi flyttade under två veckor runt alla våra grejer här och där samt även sov hos mamma ett par gånger.

Mars: ny telefon, vardagen rullar på och det som upptar min tid är jobb, mat, sova lite träning och umgås med vänner nån gång på helgen.... Smilla fyllde 2år.

April: bestämde mig för att söka till högskola, gjorde därför högskoleprovet. Ebba  fyllde 4 år och vi bokade resan till Turkiet!

Maj: värmen kom och mitt vikariat fortsatte att förlängas ända till sommarlovet. 22 maj åkte vi till Turkiet! härliga minnen, sol värme och bra sällskap! jag och Robin firade ett år!

Juni: efter en skön resa kom vi tillbaka till vardagen, jag fortsatte på Skolan, ända fram till skolavslutningen. Jag blev vuxen, fyllde nämligen 20 år, ghaaa! det bästa som hände under juni månad var vår Förlovning, på midsommarafton, en mysig försommarmorgon låg vi i sängen, just då insåg vi att det var meningen att det skulle vara vi! (eller nåt sådant, men visst låter det romantiskt?) började mitt sommarjobb, i vården även denna sommar.

Juli: jobbar och sliter vädret är underbart och sommaren är ett faktum. en dle b ad och busa med syskonbarnen blir det =) jag får veta att jg kommit in på Lärarprogrammet på Högskolan! under Juli var det dessutom fjordfestivalen och den innbar värme, alkohol och massvis med skratt!

Augusti. jobbar det sista, för att börja i skolan igen 25 augusti! allt var läskigt och annorlunda mot hur jag var van med. denna månad var vi dessutom i strömstad på kusinträff...

lånade bilden från min kusin Jenny....
Robin, kusin Tomas och martin, och för att citera Jenny, tre hjältar som  fått i sig lite för mkt.

September: Linus fyller 3 år, Lisa och martin flyttar till nya huset. vår efterlängtade STHLM-resa blir äntligen av. kallt och usligt väder åker vi till thlm för att bosätta oss under tre dagar på en ö. härligt och mysigt!

oktober: ja vad kan man säga, oktober innebar plugg, plugg och åter plugg. men även en lustresa som bar iväg till Ullared med min nya kärlek; The Studiegrupp! hade även den första praktiken av typ fem.

november: den hä månaden var händelserik, började med en tur på Nordens ark och slutade med kravaller.
Nordens ark med mamma ,pappa Ebba och smilla, mys. En tur i götet med lite shopping och en mysig "romantisk" middag för två.
En hel helg i göteborg med tjejjerna från studieruppen blev det, med både det ena och det andra äventyret!
sista helgen i November begav vi oss, jag, therese och milla, till Lund för att hälsa på Johanna. obesrivbar helg, säger bara läs inlägget.

December: årets sista månad och därmed mcket att göra. bland annat, bowling och kvarters med studiegruppen! även julbak och stök pågick under denna månad med allt vad det innebar!
månaden och året avslutades på bästa sätt, i ett hus jag älskar med människor jag tycker om!!
tack för ett bra år och hoppas nästa blir lika bra!

detta blir det sista inlägget för 2008, dags för en ny start och ett nytt år!!

Kommentarer
Postat av: mikaela

Åh vad gulligt.. "Min nya kärlek - the studiegrupp" (känner mig nästan rörd till tårar) Puss&Kram ses på stan =)

2009-01-02 @ 00:24:55
URL: http://siwer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!