året som gått -2012-

året 2012 var likt de sneaste åren helt fantastiskt! uppförsbackar och nerförsbackar!
 
januari:
 
Dop för Vincents kusin, en vuxenkväll på stan och mina gamla klassisar tar sin examen!
Vi tar ett par dagar i fjällen med mina systrar med familjer och mamma&pappa ! skidåkning, spel, mys bastu, ja allt man kan önska under ett par dagar!
 
 
 
 
Februari:
snön ligger kvar och det var ett par kalla dagar med härlig vårsol!
Fika och promenad ute :)
vardagslivet skyndar på i 110... jag pluggar heltid plus en kvällskurs!
 
Mars:
vi gick på inflyttningsfest hos en kompis, jag pluggade på, vi försökte njuta av tid tillsammans!
I mitten av mars tog vi tag i projekt "hejdå nappen", resultatet blev inte riktigt vad vi önskat så vi avvaktar ett tag till!
en hel del fina vårdagar bjöds det på och solen gjorde oss glada!
Vi bokade även en fjällenresa till nästa år med hela gänget som var upp i januari :)


April:
Vincent går på sitt första barnkalas!
Vi letar påskägg och njuter av att värmen verkar vara på ingång!
skolan tar över all min tid och jag börjar känna pressen inför slutspurten!
Mitten av april slår sjukdomen till och jag blir däckad i både rejäl förkylning och magsjuka, de andra klarar sig med bara magsjuka ;-)

Maj:
Jag har praktik, pluggar massor och köpmar med mina sista uppgifter för terminen!
Våran bil går sönder så vi fastnar på torp i 4 timmar...
Den 25 maj firar vi att vi är klara med några från klassen och det blir en perfekt eftermiddag i solen med vin och skratt!
Sista helgen i maj åker i på spa med mina systrar och njuter av sol, bad och massage! på kvällen går vi ut och käkar, livet är rätt skönt ibland ;-)


Juni:
jag är klar med alla skoluppgifter!! tjoho!
vincent får en stor säng och vi går på skolavslutningar!
jag börjar även sommarjobba!


Juli:
denna månad var en fin månad med många roliga saker men även tunga!
min mormor gick bort på begravningen sken solen in mellan regnmolnen!
I slutet av juli åkte vi en vecka till stockholm för att åka raka vägen ner till ulricehamn och vidare sedan mot Borås och kusinträff på campingen!
 


Augusti:
Vi hittar på småutflykter här  hemma och njuter a den sista lediga tiden innan allvaret börjar!
min sista termin på HV tar sin början!I slutet av augusti går vi på kräftskiva och jag får för första gången i mitt liv fortkörningsböter..
vi har även urnsättning för min mormor


September:
skolan drar igång på riktigt, med 5 veckors praktik!
jag börjar fundera på vad jag ska skriva c-uppsats om och tankarna snurrar åt många olika håll

Oktober:
Dagarna i min kalender lämnar inga större hål och jag kämpar med skolan, jobba, leta jobb och att hålla ihop vardagslivet.
Vi går på kalas hos vincents kusin som fyller 1.
Vi är även på namnfest för Ellis.
 
November:
pluggar inför salstentan, kämpar med uppsatsen och förbereder mig för vad som komma skall.
Planerar kalas högt och lågt, letar jobb och pillar med uppsatsen!
Vincent fyller 3 år och vi har både släktkalas och barnkalas.
 
December:
årets sista månad och jobbsökandet drar igång på allvar!
Vincent firar Lucia på dagis, han hade bestämt sig för att vara lucia innan men väl där blev han tomte...
uppsatsen tar all min tid och någonstans in i mellan kläms lite julfirande in.
I december tar jag ett beslut som kommer påverka all min framtid... Jag skriver på pappret för mitt första jobb efter utbildningen och den känslan är sååå skön!!
 

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!