Julkänsla

Detta året har jag längtat efter jul sen början av november, men när jag insåg att det inte är långt kvar till advent blev jag eld och lågor.

Detta året sparar vi inte på krutet, nu kör vi all in med tomtar, granar och tända ljus!

 

För två år sedan tog vi inte fram nåt julpynt alls mer än nån ljusstake. Det berodde på att vi skulle flytta vid nyår och att insåg mina begränsningar med en lite pyttis hemma.

Förra året började jag plugga lagom till advent så vi hann inte riktigt med fix och pynt då heller,  dessutom fick julmyset ett abrupt slut då magsjukan slog klorna om vår lilla familj (kan medela att det inte är såå mysigt att kräkas till tonerna av kalle anka ;) ). Men detta året, oj vad vi ska dricka glögg, slå in paket, äta pepparkakor och pyssla!

 

Idag var vi en sväng på torp och köpte lite till adventsljusstaken. Ljus, kanelstänger och små svampar i olika färger. Iår känner jag mig sugen på massa pyssel och bak!

 

Vår lilla tomte...

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej sötnos!

Skulle du vilja gå ner i vikt snabbt? Jag har gått ner 3½ kg på 1 vecka, kika in!

Ha en bra kväll!

2011-11-22 @ 19:52:50
URL: http://saandriiiee.blogg.se/
Postat av: Lucas Gustavsson

Var med och tävla om en Onepiece i min blogg om du känner för det :)

2011-11-23 @ 15:35:59
URL: http://modegrabben.webblogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva & Tvillingar i Magen.

Jag har också längtat som en tok efter julen i år, så var det inte förra året. Då kände jag mig mest stressad över hela spektaklet.



Sv; Tack för kommentaren! Barnförsäkring är givet, som du skrev; de är ju det dyrbaraste man har :) Man får dock en ganska täckande försäkring av kommunen gratis här så fort barnet är fött, vilket är himla bra. Vet faktiskt inte om de från de olika bolagen täcker mer än den egentligen, men många tecknar nog en ändå för att vara på den säkra sidan :)

2011-11-24 @ 11:00:36
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Bea

Hej :)

Ville bara tipsa om att du kan vinna en klocka som jag har värde 1000 kronor :) Vinnaren får även skicka in en bild på sig själv med klockan och göra ett helt inlägg om sin egna blogg :)

Tävlingsinlägget hittar du här:



http://svettlukt.se/2011/november/vinn-en-lyxklocka.html



Hoppas du vill vara med :)

Kram Bea

2011-11-24 @ 12:57:02
URL: http://svettlukt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!