Livet

När jag läser om barn i utsatta situationer känner jag mig så maktlös. Läste nyss Katrins blogg. Jodå man bli allt lite extra känslig som mamma!
I skolan när vår lärare började ta upp det ena exemplet efter det andra om barn som blivit utsatta för både sexuella övergrepp men även både psykisk och fysisk misshandel, ja då krampar hjärtat lite extra.

När en annan föreläsare berättade om den dag varje förälders värsta mardröm blev hans verklighet då var inte mina tårar långt borta. Dom brände innanför ögonlocket. Tänkte på min underbara son.
Varje kväll innan jag lägger mig, smyger jag in i Vincents rum och lyssnar om han andas, rättar till täcket och stryker honom försiktigt över håret. Och varje gång tänker jag på vilken tur jag har som fått en sådan fin son.
Sen att vi kan bli ovänner när han utövar sina maktkamper är en helt annan sak.

Önskar ibland att tiden inte gick så fort, önskar jag hann njuta ännu lite mer av allt som är nu. Men det är väl det här som kallas Livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!