3 månader och 1 dag

Idag har vi varit på BVC för att Vincent skulle få sin 3månaders spruta. Vaccin mot flera olika sjukdomar, så många så det enda jag uppfattade var stelkramp och difteri.
Min lilla stora kille var jätteduktig, grät bara lite när de elaka "tantern" stack honom med en spruta i varje lår.
Men han var inte speciellt svårtröstad, lite pussar och kramar från mamma så var det bra igen. Fyrade till och med av ett par leenden strax efteråt.



Nytt för denn veckan är att Vincent lärt sig skratta med ljud. Han har såklart kunnat skrata förut oxå men inte med skrattljud. Bara lett brett med hela ansiktet. Vi blev glatt lveraskade när jag tog upp honom ur vagnen och hör hans underbara skratt. Sedan var det mormor som lockade fram flera till.
Så i eftermiddag har vi lekt Titt-ut för hela slanten. Får nog säga att jag verkligen älskar ljudet av hans skratt.
Imorse drömde han nog något bra för då log han med hela ansiktet och skrattade högt i sömnen.

Har inte märkt någon feber eller så av sprutorna men han hade ont och var lessen så fick en alvedon så han skulle kunna sova.
Imorn blir det förhoppningsvis Öppna förskolan och Babymassage!

(Tänk vad fort tiden går, varje dag är ett nytt äventyr.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!