tänk om...

Igårkväll när Vincent ätit sista kvällsmålet var han så trött så ögonen gick i kors flera gånger om. Jag tänkte att det ä ingen ide att dra ut på det utan gick in i sovrummet sjöng bä bä vita lamm och la försiktigt ner honom i vaggan.
PLING och dom små blå ögonen blir stora som tefat. vaggade och fortsatte att sjunga bä bä...
nepp, fick ta upp honom och processen gjordes om, i med nappen, snutten vid kinden och bä bä nynnandes. Jodå då somnade ♥:t men så fort jag la ner honom i vaggan började han gråta.
så jag gav upp och la mig i sängen med honom tätt intill. Mysigt värre, så mysigt att jag också somnade...
vid halv elva kom robin in och undrade hur det gick.. hihi.. varit borta en dryg timma då.

vi bestämde att det inte var någon ide att lägga ner Vincent utan han får sova emellan oss.
Vid halv 3 vaknar jag av att tuttarna ömmar, ja snart dags för mat.
Slumrar om men vaknar av ett konstigt ljud.
Rycker bort robins täcke och puttar bort honom. Vincent har lyckats rulla från sin kudde och ner mot R liggandes på mage har Vincent hamnat under hans stora täcke, och Robin låg nästan på honom. Robin blev nog ännu mer rädd än mig för han sa att han ju trodde att det var min arm som han nästa låg på. Som tur var så blev inte Vincent särskilt rädd, utan tror han mest var hungrig men det var läskigt.
Tänk om... men som tur var gick ju allt bra.
Men från och med nu får han inte sova i våran säng utan att palla upp med filtar runt honom så han inte kanar iväg.

imorse när jag hörde att Vincent hade vaknat inne i sovrummet gick jag in för att se hur lessen han var, men direkt han fick syn på mig fick jag världens finaste leende! mitt mammahjärta verkligen smälter då! ♥min goa unge♥
nu ska vi gå ut så V får sova i vagnen =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj,då! men vilken tur att allt gick bra. Sånt där är lätt hänt.

Så du skall ox köra Bä bä så det stackars barnet inte kan somna utan att höra den, ha ha ha ;-)

Jösses här är det Tipp Tapp och Saltkråkan på CD som gäller, då behöver jag ju inte förstöra dom stackars barnens öron heller :)



KRAM!!!!!

2010-02-02 @ 13:04:45
Postat av: kristin

haha ja.. bä bä vita lamm sitter i ryggraden efter alla kvällar med Linus så lika bra att köra på den.. inte för att jag tror att han bryr sig om vilken man sjunger än, bara man sjunget något...

2010-02-03 @ 10:37:43
URL: http://kristinnilsson88.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha jag och M måste va dom bästa föräldrarna i världen som kom den fantastiska rutinen haha kör samma med Alvin och han protesterar inte heller.

2010-02-03 @ 22:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!