Stockholm 2010

Söndag: åkte hemifrån vid 10 ca. Vincent sov stundtals och lekte däremellan. Sista biten fick jag sjunga för att hålla humöret uppe men det handlade om max 20 min.
Jag hade tänk kika in Kavat outleten i Kumla eftersom vi stannade och åt där men såklart var den stängd :(
Väl framme packade vi ner oss i två båtar och åkte till ön. Matade Vincent, lekte lite och sen somnade han helt utmattad i sin säng. Vi andra satt på altanen och käkade  mat. Till ljudet av vågorna såklart :)
Blev en sen kväll när vi satt uppe och pratade och spelade kort.

Måndag: vädret var inte så jättebra så vi bestämde oss för att vara kvar på ön och ta det lugnt. Spelade kort, kikade runt på ön och bara myste. När Vincent sovit klart på eftermiddagen (ca 16) så åkte vi in till stan och promenderade runt. Fick tiggt till mig lite panikshopping. Att umgås med 4 grabbar är inte lätt. Vi gick till gamla stan och kikade. Åt på en mysig restaurang :)
Vincent satt i barnstolen och var jättego, då kom fram en farbror fram och berömde honom. I USA är alla barn skrikiga sa han.
Efter han gått blev Vincent trött och såklart gnällig men lite välling och sen sov han i vagnen under tiden vi promenerade runt.

Jag och Vincent i gamlestan som Andreas sa ;)

Vi skulle gå över vägen vid ett övergångsställe, det var det grönt ljus men plötsligt blir det rött och jag och Vincent stod mitt i. Då kommer en polisbuss och kör förbi i full fart. Gick sjukt fort. Hade han svängt mer hade den gått på två hjul! Läskigt och jag höll stenhårt i vagnen...
Vi gick förbi typ alla kända byggnader i hela Stockholm kändes det som.

Kanske var det hit polisbilen skulle... Det brann i ett hus vi gick förbi.

Tisdag:
På tisdagen var jag rastlös och vi funderade på vad vi skulle hitta på. Bestämde oss för att åka till Skansen och kika på djur. Richard (robins lillebror) frågade lite nervöst om vi skulle på Allsången och sjunga. Nej icke sa nice det ska vi INTE!
För att ta oss dit krävdes det: 5min med lilla ekan, 5 min i bil, 20 min på tåg, ytterligare 20 min med buss och en promenad (eftersom vi såklart gick av förtidigt, turister som vi var).
Väl där kikade vi på programmet för att se om vi skulle hinna se nån matning av ett exotiskt djur. Läste att The Baseballs spelade.
Andreas (Robins andra lillebror)blev eld och lågor!!!
Vi hade glömt vällingen hemma. Andreas sa att han gör vad som helst för att få se "basebollarna". Därmed skickades han ut på uppdrag att leta efter välling till Vincent.
fixades rätt så lätt.

genrep


linda


The baseballs

Sen gick vi upp och kikade på genrep och folket.
Väntade på Tommy som skulle dyka upp. När han kom gick vi till akvariet och kollade på fräcka djur. Vincent gillade Lemurerna och hajarn, han hade helst velat bada med dem.





Sen gick vi ut och kikade på älgar och björnar, och massa andra kul djur :)








vid 8 gick vi tillbaka mot scenen för att kika lite på allsången. Dock gick vi efter ca 20 minuter. Tog buss, tåg, bil och sen båt för att komma hem och somna gott i våra sängar till ljudet av vågor på ön.

Onsdag: Grabbarna fiskade en stund på förmiddagen.

När Vincent vaknade åkte vi till kungens kurva en stund och kikade. Jag var inte alls imponerad men har man Torp 20 min bort så är man nog rätt bortskämd.
Blev iaf en sack´n seat till lilleman samt ett par hörselskydd.

Senare på kvällen åkte vi båten till Nacka strand. Var verkligen supermysigt!! Dock började det mindre bra iom att Vincent var trött och krånglade sig ur deras barnstol . Men Robin gjorde en insats och sövde honom med en promenad längs havet. Sen åt och drack vi gott allihop. Njöt av hav,sol och trevligt sällskap!!
När vi skulle åka hem vaknade Vincent när vi tog på flytvästen men somnade om i sängen när vi kom hem.
Åkte ett varv vid djurgården och djurgårdsbrunnskanalen.


torsdag: packning och hemfärd stod på schemat. vincent vaknade vid 6 men somnade om till 7.15 i vår säng. blev lite segstsartade därför. Men efter frukost och plock var vi redo.
Grabbarna skulle åka i förväg med packningen och sedan komma för att hämta mig och Vincent.
Vincent åt gröt och jag plockad iordning lite städade ur båhuset vi sov i, kollade om vi glömt nåt.
Tyckte mig höra båten så tog på Vincent flytvästen.
Vi väntade och väntade, plötsligt hade vincent somnat i flytvästen men fortfarande inga grabbar med båt.
Till slut så. Tydligen hade motorn dött så de fick ro halva biten.
Samma sak på väg in igen men richard behövde inte ro så långt denna gången.
Ja vi kom hem iaf!!

Haft helt underbara dagar med grabbarna! tanken var att Kine (robins brors tjej) men hon kunde inte så det blev Andreas, Richard, Robin och Vincent jag fick slåss med.

Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som ni har haft en bra tripp :)

2010-08-09 @ 22:38:34
URL: http://tessanklinte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!