Söndag 15 Mars 2009

sådärja, då var det söndag igen!
Inget jag jublar över men det får väl gå.
Idag och imorgon skall jag skriva färdigt ett stort examenationsarbete och ett lite mindre arbete till ett seminarium.
Så ledig är jag minsann inte.

Igår var vi hos syster och familj. Myyyys!
Smilla var jättego och busade med moster hela tiden, Ebba hade inte riktigt tid utan lekte med kompisar.
När det var dags för käk somnade nästan Smilla i maten, så jag gick upp och la henne. Då var hon så trött så hon somnade innan hon la huvudet på kudden.
Då kom nästa barn som ville ha min uppmärksamhet :)

Jag insåg plötsligt, sittandes i Ebbas säng, hur fort tiden går och hur snabbt dom växer.
Plötsligt är dom inte små bebisar utan stora femåringar som kan allt själv!!
Ebba visade igår stolt upp sitt senaste alster med massa bokstäver på som bildade ord! Där stod mormors namn, och självklart Ebba också.
Senare på kvällen när Ebba tränat lite skrev hon både KRISTIN och ROBIN. Även ett litet FRÅN EBBA kom med på teckningen.
Kan man annat än bli stolt?

Såklart börjar minstingen Smilla också bli stor, massa ord som blubbar ut och den envishet hon har går inte av för hackor.
Ja, jag blir lika förvånad varje gång jag träffar dom över att dom fortfarande lär sig nya saker och utvecklas.

bild på barnen sen sist gång vi var där..

©Kristin nilsson (kopiera inte mina bilder)

Nu skall jag skriva mitt arbete så det blir färdigt någon gång :)


Kommentarer
Postat av: IRMA ~ FOTOBLOGG -

SV: Tack så mycket! :) Fin blogg. :D

2009-03-15 @ 14:10:13
URL: http://liiilly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaa, visst är det otroligt att dom redan är så stora =) Men du är ju deras idol, bara så du vet det syster yster!! Puss och kram o tack för i går!!

2009-03-15 @ 21:33:45
Postat av: Sussi

Det är lite läskigt när dom kommer upp i tonåren ska du veta. Då vill man nästan dra tillbaka tiden. Första pojk- eller flickvännen är ett både ett stolt ögonblick och ett hemskt ett. :)



Tack så mycket! :)

2009-03-16 @ 09:54:44
URL: http://lavica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!