Utkast: liveinlägg från ...

liveinlägg från brölloppet!
ja kan ni tänka er att jag bloggar Live från brölloppet och inte vilket sm helst utan ett som jag är specialinbjuden till.
nämligen bonde söker fru-brölloppet...

idag var som sagt min första dag på praktiken. det kändes rätt bra faktiskt, det som dock känns lite tråkigt är jhu att det lätt blir att barnen får leka väldigt mycket fritt, utspridda på lite olika ställen.
eftersom skolan där jag har min VFU är ganska så liten så blir det inte så många barn av varje.
vilket i sin tur gör att det finns färre barn att underhålla :P (leka/spela med)

men min stora fundering just nu är: har jag valt rätt inritkning???
tänk om jag ångrar mig och vill jobba i en egen klass. tänk om jag tröttnar på fritids eller om jag får fast jbb på en skola som är dålig??
Men jag tror att anledningen till mina funderingar är att jag tycker att alla andra ser ner på jobbet jag kommit att ha en hat-kärlek till.
varför jag ens en gång valde att vika in på vägen till lärare är nog att jag verkligen älskade att gå till jobbet på min gamla arb.plats! alla var mysiga och goa, hade jag problem så löstes dem snabbt!
alla arbetade mot samma mål på något sätt!
men på praktiken känns det inte riktigt 100% tyvärr. jag gillar stället och dem som jobbar där men känns ändå inte 100% kan tyvärr inte sätta fingret på problemet...

aja.. ska ta mig en rejäl funderare på vad jag vill, en sak är iaf säker, jag kan inte tänka mig annat än att arbeta med barn!!!


Kommentarer
Postat av: mikaela

Det tål att tänkas på... Själv funderar jag varje vecka på om jag har valt rätt... blir lite jobbigt i längden. Pöss hoppas att du står ut resterande dagar

2009-01-26 @ 22:10:23
URL: http://siwer.blogg.se/
Postat av: Maja

Jätte fin blogg du har! :)

2009-01-27 @ 18:19:43
URL: http://lifebymaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!