året som gått, 2009

för att sammanfatta året som gått krävs nog ett långt inlägg.
Detta året har nog varit ett av de mest händelserika jag varit med om. Största delen av 2009 spenderade jag som gravid, vilket självklart är en av de största händelserna man kan gå igenom i sitt liv, med tanke på vad det resulterade i.

Året började på samma sätt som föregående år avslutades, i ett underbart hus med några av dom jag tycker mest om!
Januari: skolarbete återupptas efter julledigt och det blir ett par rejäla fester för min del, som senare visar sig vara de sista innan vad som komma skall. praktik och tatueringstankar är två andra saker som upptar min tid denna månad.

Februari:Therese fyllde 20 år och det firade vi med ett besök på kvarterskrogen. Mickis skadade foten, så det blev en del hemmamys.

Mars: denna månad bjöd oss på något väldigt speciellt, 20 mars fick vi veta att lille Vincent låg i magen, även om vi då inte visste om att det var denna underbara lille kille som simmade runt därinne.



April: första vårmånaden och om jag inte minns fel så var det rätt fint väder. vi hade precis börjat inse vilken förändring våra liv var på väg mot. Illamåendet sköljde över mig och kvällarna var värst. Valborg firade vi hos syster yster på misteröd där Martin lyckades klura ut att jag var gravid (även om vi inte hade tänkt att säga något på ett par veckor)...

Maj: började denna månad på ett av dom bättre sätten, nämligen på lisseberg med härliga vänner. Vi impulsbokade en resa till Turkiet och 30 maj satte vi oss på planet mot sol och bad. under Turkiet-veckan hände något med min kropp. Gick från att vara lite småtjock till gravidtjock. Det första Robin sa när han mötte mig på landvetter igen var att "nu syns det" med ett leende på läpparna. I mitten av maj offentliggjorde vi även för familjen att jag var gravid och att det förhoppningsvis skulle kika ut en bebis i november.

Juni: Jag fyller, precis som varje år. Detta firades iår med kalas hos mamma i det fina vädret =) gravidillamåendet börjar avta mer och mer.
Denna månad innheöll båda roliga och tråkiga saker. Robins farfar gick bort och det var begravning. 25 juni var en milstolpe i graviditeten, nämligen ultraljudet!! Därefter började vi kika på vagn och andra prylar.


Juli: Vi beställde barnvagn och lillgrodan började ge sig till känna med en spark här och där, även en och annan kullerbytta kunde jag känna av.

Augusti: startade vi med en weekend i stockholm på en av sveriges mysigaste öar. Och den 7 Augusti föddes ju lille Alvin, med andra ord blev jag moster för fjärde gången. Under tiden som Lisa och Martin var på förlossningen passade vi Linusoch fick en jättemysig helg tilsammans.
Robin är ledig samtidigt som mig för första gången och vi har världens mysigaste semester ihop.

September: skolan drar igång efter sommarlovet och nu ska vi läsa vår inriktning, i mitt fall fritids. Jakten på den rätta lägenheten fortsätter. Magen växer och växer...


Oktober: Flyttplaner, skolan och bebisfunderingar upptar all min tid denna månad. Vi har äntligen hittat rätt lägenhet och ska flytta in 1 januari. Skolan håller på att ta knäcken på mig.

November: årets mest efterlängtade månad för vår del men även den månad som innebär mest väntan. Jag har praktik och väntar mest på lillskrutt. passade på att försöka vila upp mig och greja färdig mitt underkända arbete. Denna månad döptes Alvin och jag fick äran att vara fadder.
Och så kom då den dagen vi väntat på i 9 månader efter en relativt snabb förlossning så kom han, vår ♥Vincent♥ den 28 november, 4 dagar efter BF.



December: ja denna månad börjar på BB, med en lite grabb i min famn som bara är några dagar gammal. 1 December får vi även komma hem och äntligen börja vårat liv som en familj. Ja för min/vår del består December mest av hemmamys och flyttförberedelser.



Man kan summera detta året med 3 ord; överraskande, underbart och Perfekt. F.o.m 20 mars 2009 förändrades våra liv, även om vi då inte var medvetna om det riktigt. Nästa år börjar vi med en helt ny start, en start på vårat nya liv som en Familj. Från och med nu kommer livet aldrig mer bli sig likt, man avslutar ett kapitel för att börja på ett nytt. Jag ser fram emot 2010 och vad året har att erbjuda!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja visst ändras livet en hel del efter man fått barn! Mest till det positiva ;-) måånga ordspråk stämmer alldeles för bra, tex att efter man fått barn har man hjärtat springandes utanför kroppen :) Men min favorit är i alla fall: Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer ;-) Stämmer alldeles för väl! Och då är Ebba "bara" snart 6 år!!!! Jösses, tänk om sex år då är Vincent en stor kille med förhoppningsvis ett eller fler syskon ;-)och dom sex åren går alldeles för fort!!!

KRAM och GOTT NYTT ÅR!!!!!

2009-12-31 @ 11:44:55
Postat av: kristin

ja malin du har allför rätt... ja tänk att Ebba redan är 6 år känns som det bara var ett par månader sedan som du ringde från förlossningen och sa att hon hade kommit.

och det känns inte alls som 5 veckor sedan som Vicent föddes men ja tiden går fort, gäller att ta vara på den :)

2009-12-31 @ 11:58:59
URL: http://kristinnilsson88.blogg.se/
Postat av: mickis

Fin årskrönika =) Tack för att du varit en del av mitt 2009, nu ser vi fram emot 2010! GOTT NYTT ÅR!

2009-12-31 @ 17:35:59
URL: http://siwer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!