nya sängar och naturupplevelser

Igår var en väldigt impulsiv dag....
på morgonen kunde vi inte bestämma oss för om vi skulle ta en promenad eller åka och titta på sängarna. Så vid tolv-tiden kom vi på att vi kan ju ringa och kolla om dom har sängen kvar eller inte, det hade dom men det var inte så många kvar.
Oj vad jobbigt det blev, vi hade egentligen tänkt att vänta lite till men, äh vad fasen!
Sagt och gjort, ringde Robins lillebror som fick agera bärhjälp, lånade en kärra och drog iväg!
Vi fick med oss en säng hem och till ytterligare billigare pris än vi hade trott, näjda och glada åkte vi hemåt för att packa in det nya och slänga ut det gamla!
belv lite krångel med hissen när vi kom hem eftersom det kom några andra som skulle flytta in en del grejer samtidigt som Robin och Andreas bar sängdelar.... men det löste sig :)

På kvällen bestämde vi oss för att gå ut i skogen och leta lite svamp, men jag gav upp fort. Blåbär var lättare att hitta.
Även om det var helt renplockat på nästan allt som var i skogen.
Jag gick där och letade när jag plötsligt hittade massor, samtidigt som jag står och plockar känner jag hur det börjar bli fuktigt i skorna.
Konstigt?! kikar mig runt och ser att jag står mitt i en håla med vatten och fuktig mossa. Jaha, det var därför ingen hade plockat där :)
Jag och Robin gav upp efter en svamp och 40 blåbär ungefär. som tur var hade Robins mamma och Perra bättre tur så lite svamp fick vi allt med oss hem :)
Sen badade dom andra i en insjö, aldeles stilla och tyst var det... jätemysigt!

När vi kom hem blev det till att skruva isär sängramen och pyssla ihop den så den passade nya sängen och baka blåbärspaj :) (även om vi faktiskt fick åka förbi affären och köpa lite mer blåbär...)

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!