Ulllared

Igår var jag och mamsen på ullared. Jag satt i bibblan med min studiegrupp och försökte plugga, när mamma ringde och frågade om jag ville åka till ullared med henne. självklart vill jag det!
vid halv två åkte vifrån stan och var nere i Ullared och Gekås vid fyra. Det var ingen kö och inte alls så mycket folk som jag hade trott.
vi dök rätt ner och in i kläderna, hittade två tröjor, en skjortklänning, tre par tights och lite underkläder samt även två jackor.
köpte även lite annat smått och gott för drygt 1500. vilket inte alls är så farligt för vad man köper.
Jag ska ju snart ner igen med studiegvruppen så kände ingen panik att få med mig så mycket som möjligt hem.


När vi skulle åka hem var det världens oväder, vilket resulterade i att vi körde extremt sakta. strax innan götebrog tror jag det var så drog regnet igång rejält och åskan likaså.
fy vad läskigt det var, plötsligt blixtrade det till och hela himlen lystes upp, det small till och regnet var som isbitar mot rutan. Vi funderade på om vi skulle stanna vid vägkanten och vänta men bestämde oss för att köra sakta istället.
till slut avtog regnet och dundret från åskan även om blixtarna följde oss hela vägen från ullared och till Ljungskile.
Jag har aldrig varit så rädd för åskan i hela mitt liv, det kändes som om blixtren slog rätt ner bredvid oss, vilket den antagligen gjorde oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!