födelsedag, smögen och champagne!

fortsättning om studenten!

SMÖGEN:
på fredagen var det dags för smögen och min födelsedag, efter en intensiv och tuff torsdag sov jag rätt länge, hade jhu hoppats bli väckt av mamma och pappa men min pappa hade totalt glömt bort mig och gick till jobbet utan att väcka vare sig mig eller mamma. dessutom hade han glömt flaggan uppe på torsdagen och på fredagmorron hade han gått ut och plockat ner den, till hans dotters stora besvikelse. men varför vara annorlunda, jag har  tjatat om flaggan i flera år och inte en enda gång på min födelsedag har den suttit uppe.
men vid nio så ringde pappa hem och väckte mig då kom mamma upp och sjöng lite grann och så fick jag paket, en jättefin kamera!
sen städade jag lite och så sen var det dags att göra sig iordning för att festa ännu en kväll och natt.
vid två träffades jag och jennie i stan, choppade champagneglas och lite färdkost sen vid halvfyra skulle vi åka bussen ut till smögen.
det var kul trots att "ingen är segare än en elare". det var en hell limosinbuss full av studenter men det var bara sex stycken som hördes och syntes, själv så försökte jag agera både tekniker och allsångsledare men det är svårt när ingen hänger på!
väl ute i smögen kollade vi läget drack det sista på champagnen, därefter drog vi till magasinet där vi skulle käka, maten var över förväntan och så även sammanhållningen i vår klass när vi hamnade mitt i en sammhällklass.
efter maten drog vi ut på bryggan för att forsätta festandet.
tyväär så var draget på magasinets nattklub väldigt dåligt och draget på bryggan kunde varit bättre men vad passar väl bättre att säga då än festen blir inte roligare än man gör den så efter lite energipåfyllande käk och alkohol var festen igång igen.
absolut åretshändelse, något jag gärna gör om, STUDENT 2007.
på lördagen efte var man rätt så slut och hade inte särkilt mycket ork till något, även om jag gärna hade fortsatt att festa bara för att få vara student ett tag till.


igår var vi på studentfest för min kusin, de verkade ha haft en aningen tamare studentfest än oss. men men, nu ska jag vila upp mig inför nästa veckas arbete, måndag -fredag men goa pengar sen när man får lön!


peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!