juldagar och sjukdom

då var julen över och all mat uppäten, elller nästan iaf.
För min del så var det inte så mycket julmat som åts, eftersom jag för en dryg vecka sen åkte på lite halsfluss. Så jag åt inget på ngefär tre dagar och på lördan förra veckan fick jag äntligen pencillin så det blev bättre.
men som sagt sjuk och slöp som jag var så tillbringades den mesta tiden av min julledighet på soffan.
även julafton låg jag mestadels på soffan hos svärmor.

på annandagen var vi hemma hos systeryster med hela familjen, det var jättemysigt, och när tomten kom höll alla barnen  på att dö av skräck. Bara Ebba vågade gå o öppna, men hon vågade bara om moster följde med.
sedan när ebba öpnnade mitt paket med tofflorna i blev hon jätteglad och tog på sig dom med en gång.
och Smilla blev överlycklig över sin Teletabbies (eller hur det stavas) som lät och blinkade. Linus var lika lycklig som smilla över bebbisen som han sa.

efter det jobbade jag två dagar på frititds med fem barn varje dag så hände det inte särskilt mycket, var skönt att få bara ta det lugnt.
det roligaste som  hänt är att jag fått ett vik på fritids under hela januari och med eventuell förlängning, hoppas jhu på det =)

nej nu ska jag ta hand om min lilla sjukling till sambo, han har nämligen fått feber och influensa eller halsfluss. jag har ju lite att ge tillbaka för under min sjukdom så var han så snäll och pysslade om mig med både det ena och det andra. ibland är han allt bra att ha, älsklingen min!!!!

peae out!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!