jobbar och sliter för ingenting

nu har jag äntligen slutat jobbba, känns som att jag åkte till jobbet vid sex igår och inte har kommit hem förren nu... hemsk känsla.
började 7 igår och efter en halv dag på jobbet så sjukanmälde sig en tjej som kulle jobba kvällen, och själklart fick dom inte in någon vikarie och den pngagalna som jag är erbjöd jag mig att jobba mot  kvall, så jag jobbade från 7-22 igår och började 7 igen imorse.
och dessutom har det varit kaos på jobbet idag så jag och maria hann inte ta rast eller ens än gång äta tog en smörgås på väg till en vårdtagare...
Tyvärr så får man inte ens en gång ett tack för att man sliter ihjäl sig för att dom ska få riktig vård och inga mediciner ska bli glömda, måste verkligen hålla med om att de gamla får allt sämre möjligheter till bra vård.
men men, måste ändå säga att vi kämpar på så gott vi kan trots att vi inte får ta in så mycket vikarier.

imorn så ska jag passa skruttisarna, Ebba och Smilla. mina systrar har upptäckt att jag är ledig rätt så mycket numera, hehe.


peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!