Inskolning igen...

I måndags började vi skola in Vincent på den nya förskolan. Vi bytte eftersom denna ligger mycket närmare, vilket innebär att jag slipper starta bilen för att lämna honom.

Nåja det gick jättebra att både äta och sova på förskolan. Han har vinkat glatt til mig alla dagar. även idag trots att han var lite hängig eftersom han var vaken inatt.
Med andra ord behövs ingen vecka nr2 med inskolning, bara för att han är så duktig!! :)
Iof är det ju tur, iom att stockholmsresan blev senare än jag tänkt så fick vi skjuta på inskolningen.

Min duktiga kille!!! (som Vincent för övrigt är snabb med att berömma sig själv med också)
Varje morgon tänder han lampan i vårt sovrum och säger sen stolt "doktig tille".

på IKEA när vincent provade en kul mössa...

stockholm 2011

Nu är vi hemma efter några underbara dagar i Stockholm och vår visit hos Tommy.
Resan upp gick över förväntan, Vincent satt och tittade på film, åt macka, körde lite bil och läste bok. Inga större sammandrabbningar.
När vi kom upp vid halv 10 mötte Tommy upp oss och vi lastade inte packningen i hans bil för att sedan strosa på stan. Köpte ett par skor och ett par byxor till Vincent.
På em köpte vi SL-kort och åkte tunnelbana och tåg ut mot Tommys ställe.

Fredagen besökte vi Junibacken på fm och på em besökte vi polismuseet och tekniska museet.
Junibacken var fint och mysigt men lite för mkt folk. Åkte sagotåget och upptäckte Pippis hus.

Utanför träffade vi pippi...

Pippis hus

Läskig och spännande piratskepp...

Den här filuren var Vincent fundersam över,

varför han hängde i taket och varför han inte bjöd på bullen...

Museerna såg jag inte så mkt av, men polismuseet hade en olig lekplats utanför som jag och Vincent hängde lite på.
Sen käkade vi middag på Djurgårdsbrunn. Mysigt förutom att Vincent brände sig på maten och därefter vägrade äta.

Tekniska muséet

Lördag lekte vi ute på ön och tog det lugnt. Eftermiddagen bjöd på vattenlek. Jag testade vattenskidor men orkade inte riktigt upp med rumpan så blev några plask. Resultatet blev öm kropp och några lila-grön-blå-gula blåmärken på ena benet.

Vackert väder inte sant? Trots regn och en aning kyla hoppade vi i och åkte...

När man är på en ö och det regnar måste alla kläder på....

Söndag förmiddag lekte vi lite på ön och Vincent och Robin badade, men det var kallt tyckte Vincent.
Sen var det dags för hemfärd, missade tåget så fick strosa runt i samhället en stund innan vi påbörjade vår tripp mot stationen. Åt middag och vinkade sen av Tommy för denna gång.
Hemfärden gick smidigt, Vincent tittade mycket på film och somnade som en ängel när vi kom hem vid 20.30.

måndag 22 Augusti 2011

I eftermiddag efter Vincent sovit åkte vi en spontantur till Överby för att kika på en sittdyna till vagnen.
Tanken var inte att vi skulle handla nåt men det blev ändå en hel del...
Jag köpte en väst för mina presentpengar. Vincent fick overall, vinterstövlar, dyna till vagnen, en elefant och lite små plock.
Blev även en stekpanna och vattenkokare...

Körde en första inskolningsdag på nya förskolan med Vincent idag, gick fint!
Hoppas på att kunna köra på så han kan vara där nästan som vanligt nästa vecka...
Tyvärr var Klippan alldeles för bra så kommer sakna det massor.

Nu är det mesta packat ( inte så tomt som ...

img_0360 (MMS)

Nu är det mesta packat ( inte så tomt som på bilden när "hjälpredan" var i farten). Klockan ringer 04.30 så dags för sängen...

Första helgen....

Vi har haft en härlig första helg efter semestern... Även om vi båda har massor av jobb/skolångest. Fredag blev mys och soffhäng. Lördag bjöd på en spontantur till grebbestad och tanumstrand. Sen på kvällen hamnade vi på middag hos våra goa grannar! Idag har vi varit på promenad, kollat in nya dagis, spelat fotboll samt storhandlat. Även hunnit med lite fix hemma, gött!!

snart stockholm

Är frotfarande glad efter gårdagens promenad :)
Ska bli så himla kul!!

Om en vecka befinner vi oss återigen i sthlm. Denna gången blir det dock bara tors-söndag vi åker. Detta året ska vi även testa något nytt, nämligen åka tåg. kände att det är det smidigaste med Vincent. Då kan han röra sig lite som han vill. Det enda negativa är att tåget går kl 05.40 från uddevalla. Men det innebär att vi får en hel dag extra däruppe.
Jag längtar efter lugnet ute på ön. Förra året hade vi det så mysigt och lugnt!
Detta året är tanken att vi ska gå till Junibacken.

Vincent hoppas på att få träffa Pippi Långstrump tror jag. Han hittade en pippi-docka när vi var och kollade på tapeter som han förälskade sig i. Så kan hända att han kommer hem med en sådan ;)

Måste börja planera packning och inköp. Mutor till tåg-resan köptes på Ullared, men tänkte vi ska ta en tur till biblioteket också för att kanske låna lite böcker.

positiv energi :)

haft en bra dag trots allt.
Varit ute på en ovanligt skön och uppfriskande promenad :)
Att få höra lite positiva saker var hur kul som helst!!
Nu ska jag sova och ladda inför ännu en dag med upfriskande "hittepå" med min son ;)
Får mig allt som oftast ett gott skratt om dagen iaf. :)

Idag hade han dock bestämt sig för att INTE sova, om han var trött sen?! JA! ;) haha

Längtar tillbaka till värme...

sista semesterveckan

Den senaste veckan har vi solat och badat, badat och solat och sen badat lite till :)
Vincent har njutit i fulla drag av att få leka med vatten obehindrat. Han har tom kommit på att man kan simma i vattnet.
Vi har turnerat runt på lite olika stränder kan man säga. Började med öresjö därefter några stränder här i närheten och avslutade med en härlig dag i bovall.

Dock avslutades vår sista semestervecka med mindre kul väder. Men istället hann vi med IKEA, en stunds lek på museet och en sväng till Robins mamma.

Bild från när vi cyklade ner till stan och Vincent pussade på "hästen".

Landbadet en varm dag när Vincent inte fick bada,
tyckte såå synd om mitt blötdjur så han fick iaf plaska lite.

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!