fritids och linus

sitter som vanligt aldelles för sent och pluggar, inget fastnar i huvudet och allt är bara dimmigt.
borde ta mitt förnuft till fånga och krypa ner under täcket, men nejdå tvingar mig att läsa istället.

var och jobbade idag på fritids, det första som hände när jag kom dit var att jag åkte på rastvakten, vilket oftast innnebär något problem antingen stort eller litet. Idag var det ett stort, mitt under pågående bandymatch råkade en kille få en bandyklubba rätt över ögat.
Det var väldigt svullet och läskigt, men det verkade som att det gick bra. Han var väldigt orolig av sig men när mamma kom blev det bättre.
i vilket fall som helst är det vid sånna tillfällen man får testa sig själv, visa lugnet utåt. Resten av dagen flöt bra.

Efter jobbet lev det en sväng till misteröd, och syrrans hus.
jag och linus blev nästan ovännner, men den sa han att han var trött, så det var inte så farligt egentligen. Han var ute och lekte när det spöregnade, väl påklädd med regnkläder och "stölvar". Han stod och hoppade i vattenpölarna på tomten och eftersom det inte ännu är någon gräsmatta blir det ju väldigt lerigt, Linus struntade dock i det.
Av morfar hade han fått en plastbrandhjälm som han ansåg vara perfekt som regnskydd till linus, bara det att först la han den i vattenpölen för att sedan sätta den på huvudet, vilket resulterade i en lerig och blöt Linus.
haha, såg så himla kul ut.

Att han sen vägrade duscha är en annan femma, men med mycket fjäsk och bus lyckades jag duscha honom före sängdags.

hittade min favvobild från balen häromdagen också:



nu ska jag kanske läsa lite och sen natti natti!

peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!