Genus?!

Jag filosoferar lite kring detta oerhört heta ämne.

 

Jag har försökt förstå mig på det, få andra att förstå men framförallt försökt använda mig utav det. Men det är svårt, inte bara att göra. Efter att jag och R diskuterat ämnet kände jag för att skita i allt och låta barnet uppfostra sig själv.

 

Såklart funkar det inte så. Så nu har jag bestämt mig för att aktivt ta ställning!

Jag avskyr den uppdelningen mellan färgerna som kallas pojk och flickfärger. Tycker det är ännu konstigare hur man som förälder bara väljer kläder efter dessa normer.

 

För mig handlar Genus delvis om att ifrågasätta normer. Så i eftermiddag ska jag stålsätta mig och ta upp detta på förskolan.

 

Fann en sida med böcker som ifrågasätter normen. Kul tycker jag! Vad tycker ni?

För att läsa mer om genus läs HÄR, HÄR och HÄR

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: snigelpickan

Tycker detta är ett väldigt viktigt ämne. Har oxå bloggat lite om det och kommer göra det mer... tråkigt att så många förnekar ens att det är ett problem med könsrollsuppdelningen.

2011-10-03 @ 21:53:45
URL: http://snigelpicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!