Babysimmat idag

idag har vi varit på Babysim för första gången.
Vi var med dom Stora barnen och simmade, bland annat kusin Alvin och hans kompis Liam. Alla barnen var ju såklart större än min lilla plutt men ville inte gå ensam på den tidigare gruppen.
Kändes tryggt att ha systeryster med sig ;)

På väg in i simhallen spontanträffade vi Mikaela som Vincent såklart flörtade lite extra med. Skönt att få låna ett par extra händer ibland, hon höll V så jag kunde duscha av mig.

Väl inne i bassängen log Vincent brett och pratade glatt på hela tiden. Vatten och massa små barn var himla spännande. Vi provade att simma på mage och flyta lite på rygg.
På mage fick han dock 2-3 kallsupar och det var läskigt. Jag tänkte vara förutseende och gå upp tidigare för att slippa gråt och tandagnisslan. Dock började Vincent stortjuta direkt vi kom i duschrummet och slutade inte förren långt senare.
Har nog aldrig duschat så snabbt som då.
Ändå så lyckades Vincent övertyga alla tjejer som inte hade barn att  aldrig skaffa några och dessutom få lite medhåll från en  "tant". (ojoj.. stackars liten som ligger där och gråter)
Jaja, han lugnade sig så småningom men det hade varit himla skönt att ha ett par händer extra ibland.
Samtidigt som jag skulle trösta sonen så skulle jag ju försöka klä på mig, plocka ihop alla grejer och helst mata Vincent samtidigt.
Men skönt att få höra från syster att Alvin var likadan dom första gångerna. Med andra ord finns det hopp =)

Kommentarer
Postat av: Mickis

Åh blev sötnosen ledsen... Kanske för att han skulle åka hem :P

2010-03-05 @ 21:28:44
URL: http://siwer.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej :) Vad fina ni var i tidningen, fick bilden av mamma och pappa idag :)

2010-03-06 @ 11:29:10
URL: http://tessanklinte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!