sammanfattning av min graviditet med Vincent

När fick du reda på att du var gravid? 20 mars 2009
Blev det en chock?
Ja!
Hur gammal var du? 20 skulle fylla 21
Hade du mycket halsbränna? Ja till och från men väldigt mkt i slutet
Spydde du mycket? nej, men hände nån gång i början
Var det någon favoriträtt som ändrades? grillat, blää! ;)
Hade du mycket foglossning? nej inte så farligt. kände av det mot slutet.
Hade du sammandragningar? Ja från v 20, hela magen blev som en hård boll.
Ditt sf mått som störst? minns inte men tror det var 37.
Har du fått bristningar? japp över hela magen, men det var värt det!
Trodde du att det var en pojke eller flicka? först en flicka men sen pojke och till slut ingen aning
Vad hoppades du på? En frisk bebis som mådde bra
Hade du mycket vätska i kroppen? japp, flera liter
Hur mycket gick du upp i vikt? 17kg tror jag.
Hur ser du på graviditeten idag? Underbar tid! även om det stundtalssåklart var jobbigt och smärtsamt.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag hade inställningen om att kvinnor har fött i flera hundra år och att kroppen är gjord för att klara av detta, så bara lyssna till kroppens signaler och BM instruktioner. Och självklart var det viktigaste att bebisen mådde bra.
Gick du över tiden? ja, 4 dagar, beräknad 24 men Vincent föddes 28 november
Födde du för tidigt? Nej
När började din förlossning? Vaknade vid 3 tiden natten till Lördag och kände mig kissnödig då fick jag första värken. sen tog det flera timmar innan det kom igång ordentligt.
Hur lång tid tog det? Från första känningen 17 timmar. Från inskrivning ca 6 timmar. Men jag ansåg själv att det gick rätt fort.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 4 cm.
Vad tyckte du var jobbigast? Smärtan i svanken.
Var du rädd för något? att behöva göra kejsarsnitt, spricka massor och att bebisen inte skulle må bra.
Grät du? nej, inte förrens Vincent kom ut och då var det glädjetårar. Dock grät jag av smärta när moderkakan skulle ut.
Skrek du? Ja, fast jag sa till BM att jag hade bestämt mig innan för att inte skrika.
Tog du nått smärtstillande? fick akupunktur och Lustgas (thank God för den)
Blev du sydd? ja på två ställen
Dragen med sugklocka? nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? under förlossningen Bm och undersköterska, efteråt var det nog 6-7 st där iom blödningen och moderkakan som gick sönder.
Hade du någon nära med dig? pappa Robin
Hur stor var bebisen? 4055 g 51cm
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick den heta? Vincent Gustav Harry
Hur ser du på förlossningen idag? Härlig upplevese jag inte ångrar alls och skulle kunna göra om det idag om det är så. Att jag dessutom fick världens underbaraste Son är ju också ett plus.
Var allting värt det? JA!!! verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!