skidskytte är för mig en obegriplig sport

imorse/förmiddags så satt vi och kikade på skidskytte.
då säger reportern att de fått höra att det var några åkare som åkt fel.

Herregud tänker jag då, detta är VM och de vet itne vilken väg de skall åka.
hur har de ens kunnat ta sig till VM??
detta är för mig en obegriplig sport för det första, och för det andra hur kan man inte veta vart man ska när man tävlar?
på hästhoppning går man banan, och det samma gäller för alpina VM såvitt jag vet.
varför åker då några förvirrade norrmän fel i skidskytte??

först tog domarna beslutet att de som åkt fel skulle få 1 minut i tilläggstid, vilket innebar att narrmannen som låg etta hamnade trea och svensken kom på 13:e plats.
nu hade norskarna överklagat och fått igenom det så nu var norske Ole Einar Björndalen segrare igen!
måste vara konstigt att vinna, sen ligga trea och sen vinna igen, inom loppet av 12 timmar.
läs mer på aftonbladet



Kommentarer
Postat av: Anonym

Brukar du få söndagsångest?



Kram

/LM

2009-02-15 @ 19:21:56
URL: http://twistandshine.blogg.se/
Postat av: Malin

För att bräcka dig så har jag faktiskt suttit in ne även hela dagen i dag och pluggat. Mindre roligt men ett nödvändigt ont tyvärr när man som jag ser till att ha mycket att göra!

2009-02-15 @ 20:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!