heldag på Nordens Ark!

då var det söndag igen, veckan och heögen har gått alltför fort.

igår var jag med mamma och pappa ut för och hämta Ebba och Smilla, vi åkte till nordens Ark. det var väldigt kallt att gå i skogen och tittta på alla djuren men mysigt också.
när vi kom dit fick vi kika in i "restaurangen" där man fick se vad alla djuren åt, spännande men lite läskigt med döda möss och fåglar till alla stora djuren. efter det gick vi mot vargarna, dom skulle nämligen matas om en stund.
Gjorde några stopp på vägen bland annat kom Ebba på att hon var kissnödig så tyvärr fick hon och mormor gå tillbaka en liten bit.
Jag, pappa och Smilla gick vidare och kikade på bergsgetter och hästarna. Smilla var glad och pigg i början, ville väldigt gärna klättra in över stängslet.
       

till slut kom vi till vargarna dom var svåra att se men så fick vi syn på en varg, när vi skulle gåso plötsligt kom tre vargar till med mat i munnen. var riktigt häftigt att se dom på så nära håll.

vi traskade vidare och Smilla började bli trött och gnällig samtidigt som Ebba började bli trött i sina små ben.lite fjäsk och mutor så gick vi till "våtmarken"  för att sitta i höstsolen och fika, tjejjerna blev piggare och gladare igen och mamma mutade dom med en påse lördagsgodis också.


Fikadags
   

Ebba spanar på snöleoparden



"jag ser ingenting"


snöleoparden

vi gick och gick utan att se särskilt många roliga djur, men till slut så kom vi till uttrarna, papegojorna, leoparderna och järven. Det känns väldigt konstigt att se så stora och mäktiga djur på nära håll.
när vi stog och tittade på Jjärven så pratade jag med R i telefon, smtidigt säger mamma till ebba: oh titta på björnen! jag säger tillmamma att det är ju ingen björn, är en Järv ju. ja men det vet ju inte Ebba vad det är.
Robin skrattade och frågade om det är så man gör, ljuger för barnbarnen.. hihihi...


Ebba passade även på att busa lite i fågelhuset.

till slut efter en lång promenad kom vi fram till Tigern, men nej det är ju tomt... besvikna gick vi vidare, när jag plötsligt ser nåt stooooort randigt som rör sig. herrregud en riktig tiger. det var en rätt mäktig känsla att stå öga mot öga med den.
Både Ebba och Smilla blev imponerade över denne stora best.

kalla och nöjda över att ha fått sett tigern travade vi mot bilen där båda barnen var både trötta, kalla och hungriga. vi stannade  till hos min mormor som bor 5 minuter från Arken och åt middag och äpplepaj till efterrätt, mums.


mys med gammelmormor

väl hemma hos min mamma åt vi våflor och försökte få barnen nöjda och glada (dom somnade bägge två på väg från min mormor) antar att alla fyra (Ebba,smilla och mamma och pappa) somnade gott igår kväll  :) precis som jag....

Peace Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!